بختیاری


بختیاری

معرفی سرزمین بختیاری


تعمیر و مرمت بنای تاریخی مسجد ابومحمد شهرکرد

سرپرست معاونت ميراث فرهنگي اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، از تعمير و مرمت بنای تاریخی مسجد ابومحمد شهركرد خبر داد.
ايل بيگي پور گفت: این بنا، از مساجد تك شبستانه چهار ايواني با طاق نماهايي بوده كه در دوره هاي قبل، طاق نماهاي آن تخريب شده است.
وی، معماري مسجد ابومحمد شهركرد را متعلق به دوره قاجاريه دانست و افزود: پوشش این بنا به صورت طاق و گنبد است که بر روي ستون هاي سنگي بنا شده است.
ايل بيگي پور گفت: مصالح بكار رفته در این بنا از مصالحی همچون چوب، سنگ، آجر و خشت است.
وی عمده مشکلات اين مسجد را الحاق اندود و رنگ آميزي به بدنه ها و ستون ها، الحاق کف فرش، رطوبت بالا رونده شبستان، نامناسب بودن ايزولايسيون بام، چرک شدن بدنه ها و تاق ها بر اثر آلودگي و نابساماني سيستم تأسيسات عنوان كرد.
سرپرست معاونت ميراث فرهنگي اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: اقدامات مرمتي در اين مسجد شامل اجراي ناکش در محل ايوان و مجر، خاکبرداري کف و جمع آوري الحاق کف، جمع آوري لايه هاي اندود رنگ الحاق بدنه ها و ستون ها، پاکسازي بدنه آجري و تخليه بندهاي فرسوده، بند کشي شبستان وبدنه هاي حياط، آجر فرش کف شبستان و ايوان، ايزولايسيون و اصلاح شيب بندي، ساماندهي تأسيسات و مرمت طاق ها و بدنه ها است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: - | تاريخ: پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |